Дэлхий
Тэрбумтан АНУ-ын ерөнхийлөгчийн кампанит ажлыг хэдэн зуун сая бэлэн мөнгөөр бөмбөгдөв
Ардчилсан ерөнхийлөгчийн хоёр тэрбумтан болох Майкл Блумберг, Том Стэйер нар өнгөрсөн жил сонгуулийн кампанит ажилд 389 сая доллар зарцуулсан нь Ардчилсан талбайн бусад хэсгүүдтэй харьцуулахад хамгийн их байсан юм.
Bloomberg компани 11-р сард кампанит ажлаа эхлүүлсэн бөгөөд хоёр сарын хугацаанд 188 сая гаруй доллар зарцуулсан нь түүний хувийн өмч хөрөнгөнөөс бүрэн гарав.
Долдугаар сард сонгуулийн сурталчилгаагаа эхлүүлэхдээ нэр дэвшигчийн талбарт хожуу тооцогддог байсан Стейер 2019 онд 201 сая доллар зарцуулсан бөгөөд үүнд өөрийн кампанит ажилд оруулсан өөрийн 202.5 сая доллар, гурван сая орчим долларын хандив цуглуулжээ.
Ардчилсан талбайн үлдсэн хэсэг Даваа гарагт болох Айова мужийн уулзалтууд руу явж байхад жижиг мужид зар сурталчилгаа, ажилтнуудад зарцуулахаар явж байгаа бол Bloomberg эхний дөрвөн тэмцээнийг алгасч байна. Үүний оронд тэрээр 3-р сарын 3-нд “Супер Мягмар гараг” -д саналаа өгөх арав гаруй муж улс руу анхаарлаа хандуулав.
Айова мужийн нэр дэвшигчид нэр дэвшигчдийг сонгоход ашиглагддаг муж улсын төрийн санал хураалтын анхны уралдаан юм. 2020 оны арваннэгдүгээр сард Бүгд найрамдах намын ерөнхийлөгч Дональд Трамптай өрсөлдөх гэж байгаа 11 Ардчилсан нам намынхаа саналаар өрсөлдөж байна.
Блүүмберг Айова, Нью Хэмпшир, Өмнөд Каролина, Невада мужуудын супер мягмар гарагт мужийн агаарын долгионыг хөнжлөөр гарч, түүний нэр дэвшигчийн нэрийг гутаан доромжилсон амжилтанд ялагчдыг даван туулах гэж найдаж байна.
Bloomberg-ийн зарцуулалтыг төлж байгаа бололтой, үндэсний санал асуулгад түүний байр сууриа дээшлүүлсээр байна. Стейер мэтгэлцээнд орохын тулд хангалттай сайн ажилласан боловч үндэсний санал асуулгад 2% -иас хэтрэхгүй байхын төлөө тэмцлээ.
Кампанит ажлын зардлаар гуравдугаарт бичигддэг АНУ-ын сенатор Берни Сандерс 2019 оны 10 сарын хугацаанд ерөнхийлөгчийн сонгуульд нэр дэвшихээр 90.7 сая доллар зарцуулжээ.
Bloomberg нь Трампыг үл тоомсорлож байсан бөгөөд түүний кампанит ажил нь 2017 оны 1-р сард дахин сонгогдсоноос хойш 148 сая доллар зарцуулсан гэж мэдэгджээ.
Ерөнхийлөгчид нэр дэвшигчид хуульд заасны дагуу Холбооны Сонгуулийн хороонд өөрсдийн кампанит ажил хэр их мөнгө цуглуулж, хэрхэн зарцуулсан талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл өгөхийг шаарддаг.
Bloomberg-ийн 2019 оны эцэс гэхэд телевизийн зар сурталчилгаанд 132 сая доллар зарцуулжээ. Бие даасан хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийн ажиглагчид Bloomberg-ийн кампанит ажилд зарцуулсан нийт зардал 250 сая доллараас давжээ гэж тооцоолжээ.
Стейер мөн зар сурталчилгаанд голчлон зарцуулж, ТВ-ийн сурталчилгаанд 117 сая доллар, онлайн сурталчилгаанд 44 сая доллар зарцуулжээ.
АНУ-ын сенатор Элизабет Уоррены кампанит ажлын хамгийн их зардал нь цалин байв. Тэрээр 2019 онд ажилтнуудад 16 сая гаруй доллар зарцуулсан.
Жилийн туршид Сандерс ажилтнуудад хамгийн их мөнгө зарцуулж, бараг 14 сая долларын цалингийн мэдээллийг ил болгов. Түүний зар сурталчилгаанд зарцуулсан зардал нь хоёрдугаарт, телевизээр 13.5 сая доллар, онлайн зар сурталчилгаанд 9.7 сая доллар зарцуулжээ.
Өмнөд Бенд асан, Индиана мужийн захирагч Буттиигийн 2019 оны хамгийн их зардал нь онлайн сурталчилгаа байсан бөгөөд зар сурталчилгаанд 11.6 сая доллар зарцуулжээ. Түүний цалин 9,9 сая доллараар гарч, телевизэд 9.4 сая доллар зарцуулжээ.
Дэд ерөнхийлөгч асан Жо Байден мөн ажилчдын зардлыг түүний дээд ангилалд багтаасан бөгөөд жилийн цалингийн ажилд 11.7 сая доллар зарцуулсан байна. Тэрбээр онлайн сурталчилгаанд 7.2 сая доллар зарцуулсан бөгөөд телевизийн зар сурталчилгаанд өрсөлдөгчид болох зар сурталчилгаанд 2.3 сая доллар зарцуулжээ.
Эх сурвалж: https://www.reuters.com/
#МонголТөр