Бидэнтэй нэгд

Эдийн засаг

Эрээнээс өдөрт 70 чингэлэг нэвтрүүлж байна

Нийтэлсэн

Монгол Улсын Ерөнхий сайдын 2021 оны арванхоёрдугаар сарын 27-ны өдрийн 196 дугаар тушаалаар Шадар сайдаар ахлуулсан ажлын хэсэг байгуулагдан ажиллаж байгаа билээ. Тус ажлын хэсэг экспорт, импортын ачаа тээврийг нэмэгдүүлэх чиглэлээр ажиллаж байгаа юм. Үүний хүрээнд Монгол Улсын Шадар сайдын 2022 оны 01 дүгээр тушаалаар Зам, тээврийн хөгжлийн дэд сайд Ж.Бат-Эрдэнээр ахлуулсан Дэд ажлын хэсэг байгуулагдан энэ сарын 10-ны өдрөөс эхлэн Замын-Үүд боомтод ажиллаж байгаа.

Харин энэ сарын 11-ний өдрөөс хилийн шугам дээр чингэлэг солилцох ажлыг эхлүүлсэн юм. Хилийн шугамын чингэлэг солилцох талбайгаас Замын-Үүд сумын Гаалийн хяналтын талбай хүртэлх тээвэрлэлтийг Засгийн газраас зардлыг хариуцан гүйцэтгүүлж буй.

Ингэхдээ 50 тээврийн хэрэгсэл түрээслэн, хүчний байгууллагын 50 жолоочоор гүйцэтгүүлж байгаа ажээ. Энэхүү ажлыг улс хоорондын ачаа тээвэр гүйцэтгэгч “Их говь транс ложистик” компаниас 37, “Говийн хан транс” компаниас хоёр, “Монголын эрчит чингэлэг тээвэр” компаниас 11, нийт 50 тээврийн хэрэгсэл түрээслэн, Хил хамгаалах ерөнхий газар болон Зэвсэгт хүчнээс тус бүр 25 жолооч, нийт 50 ахлах жолоочийг тусгаарласан байна.Тэдгээр жолоочидтой хариуцлагын гэрээ байгуулан тээвэрлэлтийг гүйцэтгүүлж байгаа аж. Тээвэрлэлтийг эхлүүлснээс хойш 17-ны өдрийн байдлаар 20 футын 203 чингэлэг, 40 футын 166 чингэлэг, нийт 369 чингэлгээр 6000 мянган тонн ачаа татан авсан байна.

Тээвэрлэлтийг эхлүүлснээс хойш өдөрт 24-25 чингэлгийг нэвтрүүлдэг байсан бол өнөөдрийн байдлаар 65-69 чингэлгийг нэвтрүүлдэг болжээ. Ингээд үзвэл сүүлийн 4-5 хоногт өдөрт нэвтрүүлж буй чингэлгийн тоо 2-3 дахин нэмэгдсэн үзүүлэлт юм.

Тээвэрлэлтийн тоог нэмэхийн тулд Хятадын талаас тавьж буй шаардлагыг биелүүлэх хэрэгтэй. Тус шаардлагад манай улсын төлөөс халдвар хамгааллын дэглэмээ сайн сахиж, тусгай горимд шилжүүлж, ачаа бараагаа тэг цэг дээр чингэлгээр солилцох саналыг өгсөн байдаг. Үүнтэй холбоотой мэдээллийг Зам тээврийн хөгжийн яамны

Тээвэр зохион байгуулалтын хэлтсийн дарга Г.Гантулга  Тэрбээр “Ачаа тээвэрлэлт, нэвтрүүлэлт тогтворжих горимдоо орох хүлээлт үүсгээд байна. Хэл ам ихээр дагуулдаг үнийг зохицуулахын тулд Засгийн газраас дорвитой арга хэмжээ авсан. Энэ нь юу вэ гэвэл хилийн тэг цэгээс логистикийн төв буюу гаалийн хяналтын бүс хүртэл тээвэрлэлтийн гурван км бий. Энэ хэсэгт хэл ам их гардаг байлаа. Компаниуд орох, тээвэрчид орох ёстой гэх хандлагыг гаргаж, дуртай үнээ хэлэн, үнийг хөөрөгддөг байв. Уг асуудлыг байхгүй болгохын тулд Батлан хамгаалахын яамнаас мэргэшсэн жолооч гаргаад, богинын тээвэрлэлтийг тусгай горимын дагуу, хяналтын доор явуулж байна. Ингэснээр хээл хахууль, элдэв янзын ачаа барааг урдуур хойгуур оруулна гэсэн асуудал байхгүй. Эрээн талдаа 9000 орчим чингэлэг хурмтлагдсан байна хэмээн мэдээлэл өгсөн” гэв.

Гэвч бодит нөхцөл байдал дээр тээврийн үнийг 20 саяар өсгөсөн жолоочид байсан. Тодруулбал, Шударга өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн төлөө газрын улсын байцаагчийн 2021 оны зургаадугаар сарын 29-ний өдрийн шийтгэлийн хуудсаар иргэн Р.Батсайхан, Г.Базаррагчаа нарт холбогдуулан “Зөрчлийн тухай хуулийн 10.7 дугаар зүйлийн 4.7-д заасныг баримтлан хэрэглэгчийг хууль бусаар хохироох худалдааны арга хэрэглэсэн буюу тээврийн үйлчилгээний үнийн хөөрөгдөл үүсгэж, өрсөлдөөний хууль тогтоомж зөрчсөн” гэсэн үндэслэлээр тус тус хоёр сая төгрөгөөр торгож, хууль бусаар олсон орлого Р.Батсайханаас 25 сая, Э.Базаррагчаагаас 26 сая төгрөгийг хурааж, улсын орлого болгохоор шийдсэн байна.

Улсын дээд шүүхийн хяналтын шатны захиргааны хэргийн 2022 оны нэгдүгээр сарын 17-ны өдрийн шүүх хуралдаанаар энэхүү маргааныг хянан хэлэлцэж, улсын байцаагчийн шийдвэрийг хэвээр үлдээж, гомдлыг хангахгүй орхихоор болжээ. Ингээд үзвэл тээвэрчид үнийн хөөрөгдлийг үүсгэж байсан уу гэвэл тийм. Тэр хэрээр зохих ёсны шийтгэлээ ч хүртсэн. Харин бүхий л жолоочдын хувьд ийм асуудал үүсгээгүй. Нэг хэсэг хүмүүсээс болж өөр нэгэн хэсэг хохирч болохгүй юм. Хил хаасан тухайн үеийн нөхцөл байдлаас улбаалж нэг куб ачаа 3000 юаньд хүрсэн талаар тээврийн жолоочид ярьж байсан.

Замын-Үүдээс Улаанбаатар руу, орон нутаг руу тээвэрлэлт хийх үнийн дүн хоёр сая хүртэлх төгрөг болж, 1-3 сая төгрөгөөр буурсан гэх мэдээллийг холбогдох албаны хүмүүс өгсөн юм. Өмнө нь тээвэрлэлтийн үнэ 3-5 сая байсан ажээ. 

Бодит нөхцөл байдалд тээврийн зардлын үнийг жолоочид тогтоох боломжгүй байдаг талаар тээвэрчдийн төлөөлөл хэлсэн юм.

Тээврийн зардлын үнийг Эрээн, Өвөр Монголоос тогтоосон үнийг л бид дагаж байна. Өмнө нь тогтсон ханштай байсан бол өнөөдөр тогтсон ханшгүй. Нэрээ нууцалсан тэрбээр “Бидний бухимдаж байгаа хамгийн гол асуудал бол 50 жолоочийг хилийн тэг цэг хүртэл тээвэр логистикийн талбайд хүргэнэ.Ингээд 50 жолоочийг тусгаарлана гэж байгаа юм. Гэтэл тээвэр хийдэг 6000 гаруй жолооч яах вэ. Зөвхөн бэлтгэгдсэн жолооч нарыг оруулна гэж буй нь бидний эрх ашгийг хөндөж байгаа юм. Төр жолоочдын ар гэрийг огт хайхрахгүй байна” гэсэн юм.

Мөн тээвэрчид болон иргэдийн зүгээс чингэлгээр орж ирж буй ачаа тээвэрт авлигал гаарсан хэмээн үзэж байгаа.

Харин энэ талаар Цагдаагийн ерөнхий газрын Хэв журмын хэлтсийн дарга Б.Ууганбаяр “Ачаа тээвэртэй холбоотой авлигын талаарх санал гомдол иргэн болон хуулийн этгээдээс ирээгүй. Хилийн тэг цэгээс Замын-Үүд хүртэлх тээвэрлэлтийн үнийг улсаас дааж байгаа. Үүнд авлигал өгч, ачаа бараагаа урагшлуулах боломжгүй” гэлээ. Ачаа барааны эрэмбийг урагшлуулах эрхтэй ганцхан арга нь стратегийн ач холбогдолтой эм, эмийн бүтээгдэхүүн гэх мэт хүний амь настай холбоотой бараа бүтээгдэхүүнийг холбогдох яамны зөвшөөрөл буюу албан бичигтэй бол эрэмбийн урдуур оруулдаг аж. Мөн Замын-Үүд, Гашуунсухайт боомтууд хязгаарлагдмал байгаа учраас ОХУ-аас дамжин ирж буй ачаа бараа нэмэгдэх төлөв, хандлагатай байгаа юм.

Н.АНУЖИН

Эх сурвалж: ӨГЛӨӨНИЙ СОНИН

CGTN мэдээ1 өдөр өмнө

Хятад Камбожийн соёлын солилцооны арга хэмжээ болов 

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Камбожийн ерөнхий сайд Хун Манеттай хэлэлцээ хийв 

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Камбожийн Ардын намын дарга, Сенатын дарга Хун Сентэй уулзав

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Камбожийн хаан Нородом Сихамонитай уулзав

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Хятад Малайзын “алтан 50 жил”-ийг шинээр нээнэ

CGTN мэдээ3 өдөр өмнө

Хятадын эдийн засаг гаднын нөлөөг даван туулах бүрэн боломжтой

CGTN мэдээ3 өдөр өмнө

2025 оны НҮБ-ын Хятад хэлний өдрийн арга хэмжээ болов 

CGTN мэдээ3 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Малайзын дээд удирдагч Ибрахим Ибн Алмархум Султан Искандартай уулзав 

Энтертайнмент3 өдөр өмнө

Бүжигчдийн багш А.Хосбаярын “Даль жигүүр” бие даасан тоглолт болно

Нийгэм3 өдөр өмнө

Улсын харцага Г.Ганхуягийг хорих хугацааг нэг сараар сунгалаа

Энтертайнмент3 өдөр өмнө

Жүжигчин И Сүн Жэ: Амьдралын минь турш намайг дэмжсэнд баярлалаа

Дэлхий3 өдөр өмнө

АНУ Хятадыг эдийн засгийн хувьд тусгаарлах бодлого барьж байна

Улс төр3 өдөр өмнө

Д.Амарбаясгалан: Эмэгтэй бизнес эрхлэгчдийг бодлогоор дэмжинэ

Нийгэм3 өдөр өмнө

П.Батчулуун эмчийн өмгөөлөгчид ДЭЭД ШҮҮХЭД хандлаа

Энтертайнмент3 өдөр өмнө

“PGL Bucharest-2025” тэмцээний фаворит багууд

Нийгэм2 жил өмнө

Э.Дуламсүрэн: Дайвар ачаатай тохиолдолд “УЛААН ГАРЦ”-аар нэвтрэх ёстой

Дэлхий1 жил өмнө

Согтуу зорчигч ажилтныг хазсан шалтгаанаар АНУ руу ниссэн ANA компанийн онгоц Токиод буцаж газарджээ

Эдийн засаг3 жил өмнө

Талын Зам -Шинэ Хөгжлийн гарц

Нийгэм2 жил өмнө

Монгол Улсын Төрийн сүлд, далбаа хэрхэн бүтсэн талаар түүх

Эдийн засаг2 жил өмнө

ГЕГ-ын статистик мэдээлэл

Нийгэм2 жил өмнө

Х.Мөнхзаяа: Би тулга тойрсон жижиг улаач байхыг хүсдэггүй

Нийгэм1 жил өмнө

Г.Болормаа: Эрх баригчид “Авлигын шүүх” гэх хэдхэн шүүгчтэй учраа олохыг хүсэж байна

Улс төр3 жил өмнө

АН-ын бүлгээс Монгол Улсад нүүрлэсэн 13 ХЯМРАЛЫГ нэрлэлээ

Нийгэм2 жил өмнө

Сун Гүй Мин: Монголын уул уурхайн салбарын хөгжилд Шинь Шинь компани хоёр том технологи нэвтрүүлсэн

Улс төр2 жил өмнө

Ханшийг тогтворжуулах чиглэлээр интервенц хийдэггүй

Улс төр3 жил өмнө

БНАЛАУ нь Монгол Улсыг АПЕК зэрэг бүс нутгийн үйл явцад нэгдэн ороход дэмжиж ажиллахаа нотлов

Ерөнхий сайд2 жил өмнө

Эрүүл мэндийн сайдаар С.Чинзориг, Барилгын сайдаар Ц.Даваасүрэн, Боомтын сайдаар Х.Булгантуяаг дэвшүүллээ

Дэлхий2 жил өмнө

Анкарад бөмбөг дэлбэрсний дараа Турк улс Ирак дахь курдүүдийн байрлалд цохилт өгөв

Нийгэм2 жил өмнө

Дорнодод байгалийн гамшигт өртөж хохирсон малчдад тусламж үзүүлжээ

Улс төр2 жил өмнө

Л.Өлзийсайхан: Жендэрийн эрх тэгш байдлыг хангах нь Үндсэн хуулийн асуудал гэж үзэх хандлага нэмэгдэж байна

Улс төр2 долоо хоног өмнө

Л.Энх-Амгалан: 500 мянга гаруй ажиллах хүчин сох дутаад байна

Энтертайнмент4 долоо хоног өмнө

Жүжигчин И Бён Хон хамтран тоглогч Юү А Иний тухай ийн ярив

Энтертайнмент1 сар өмнө

Блюз хөгжмөөс бүрдсэн “Moody Blues” тоглолт болно

Нийгэм2 сар өмнө

“Шинь Шинь” ХХК Байгаль орчны менежментийн тогтолцоо олон улсын стандарт ISO14001:2015 нэвтрүүллээ

Нийгэм3 сар өмнө

н.Амарсанаа уурхайн нөхцөл байдал өмнө нь ямар байсан талаар ярилаа

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн Кемп менежер Д.Пагмаас уурхайчдын амьдрах орчин нөхцөлийн талаар тодруулж байна…

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн Уул олборлолотын менежер Л.Бямбадоржоос тодруулж байна

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн Кемп менежер Д.Пагмаас уурхайчдын амьдрах орчин нөхцөлийн талаар тодруулж байна

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн уурхайчдын нөхцөл байдлыг дамжуулж хүргэж байна.

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн төслийн Хятад талыг хариуцсан төслийн удирдагч Лин Шин Шүэгээс үүсээд байгаа нөхцөл байдлын талаар тодрууллаа

Дэлхий3 сар өмнө

Альцгеймерийн судалгаанд зориулж хулганад VR-ын туршилт хийв

Улс төр4 сар өмнө

Засгийн газраас 2025 оныг Улаанбаатар хотын дэд бүтцийн хөгжлийг дэмжих жил болгон зарлалаа

Ерөнхий сайд4 сар өмнө

Л.Оюун-Эрдэнэ: Иргэн бүр 350 мянган төгрөгийн ногдол ашиг хүртэх боломж бүрдсэн

Нийгэм5 сар өмнө

ЭМЯ: Папиллома вирусийн эсрэг дархлаажуулалтын талаар мэдээлэл хийж байна

Ерөнхийлөгч5 сар өмнө

Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх 2025 оны төсвийн тухай хуульд ХОРИГ тавилаа