Бидэнтэй нэгд

CGTN мэдээ

Хятадын автомашинд татвар ногдуулах нь зохисгүй үйлдэл

Нийтэлсэн

“Европ, ялангуяа Германы автомашины үйлдвэрлэлийн хувьд ЕХ-ны энэхүү шийдвэр нь ашигтай гэхээс илүү сөргөөр нөлөөлж, Европын автомашины үйлдвэрлэлийн өрсөлдөх чадварыг дээшлүүлэхэд тус болохгүй”. 13-нд, Европын комисс Хятадаас импортолж буй цахилгаан автомашинд 38.1 хүртэлх хувийн түр татвар ногдуулахаар төлөвлөж байна гэж мэдэгдсэний хариуд Германы Фольксваген групп сэтгүүлчид ярилцлага өгөхдөө, Европт хэрэгтэй зүйл бол худалдааг ивээх явдалд оролцохоос илүүтэйгээр автомашины үйлдвэрлэлийн цахилгаанжуулалт, цаг уурын төвийг сахих чиглэлд дэмжлэг үзүүлэх явдал юм гэжээ.

Үнэн хэрэгтээ, Европын Комисс өнгөрсөн оны 10-р сард Хятадын цахилгаан тээврийн хэрэгслийн талаар нөхөн мөрдөн байцаалт явуулах шийдвэр гаргаснаас хойш Европт асар их саналын зөрөлдөөн бий болсон. Герман, Унгар зэрэг орнууд үүнийг илт эсэргүүцэж, “өөдөө шидсэн чулуу өөрийн толгой дээр” гэж үзжээ. АНУ-д төвтэй Родиум Консалтинг Корпорацийн мэдээллээс харахад Хятадын цахилгаан автомашинууд өнгөрсөн онд Европ дахь зах зээлд борлуулалт нь 8%-д хүрсэн байна. 2022 онд Европын брэндийн цахилгаан автомашины Хятадын зах зээл дэх борлуулалтын хувь 6%-д хүрч, адил төстэй дүнтэй байна. Ийм байхад Европын тал яагаад эсэргүүцлийг үл тоомсорлон Хятадын цахилгаан машиныг татвар ногдуулна гэж зүтгээд байгаа юм бэ? Үүний цаана Европ дахь ээдрээтэй ашиг сонирхлын тоглоом төдийгүй Европын зарим хүмүүсийн сэтгэлгээтэй холбоотой.

Нэгдүгээрт, Хятадын хөгжлийг дарах сэтгэлгээ. Европт Хятад, Европын Холбооны хамтын ажиллагааг дэмжих дуу хоолой давамгайлж байгаа ч Хятадыг эсэргүүцэх дуу хоолой ч бас бий. Эдгээр хүмүүс Хятад улс хөгжихийг харахыг хүсэхгүй байгаа бөгөөд Хятад, Европын үзэл суртлын болон улс төрийн ялгааг зориудаар хэтрүүлж, Хятад, Европын Холбооны хамтын ажиллагаанд Хятад улс “давуу ашиг олсон” гэж үзэж, Хятад, Европын улс төрийн харилцан итгэлцлийг гүнзгийрүүлэхгүй байхыг оролдож  байна. Ялангуяа Европт ивээх үзэл, популист сэтгэлгээ нэмэгдэж байгаа өнөөгийн нөхцөлд энэ дуу хоолой орон зайг олсон бололтой. Хятадын компаниудын Европт хөрөнгө оруулахыг хориглохоос эхлээд Хятадын цахилгаан машиныг дарахын тулд татвар ногдуулах хүртэл “Хятадын эсрэг бодлого” нь Европын зарим хүмүүсийн улс төрийн бодлого болж байна.

Хоёрдугаарт, шударга өрсөлдөөнөөс айх сэтгэлгээ. Европ уламжлалт түлшний автомашины салбарт илт давуу байсаар ирсэн ч Хятадын шинэ эрчим хүчний тээврийн хэрэгслийн үйлдвэрлэл эрчимтэй хөгжиж байгаа тул Европын зарим хүмүүс Хятад улсыг “гүйцнэ” гэж эмээж байна. Европын зарим хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр Хятад машиныг “шахаж гаргах” нь Европын автомашин үйлдвэрлэгчдэд илүү их хөгжих цаг хугацаа олгох болно гэж үзэж байна.

Гуравдугаарт, АНУ-ыг дагасан сэтгэлгээ. Нэгэн цагт Европ АНУ-ын худалдааны ивээх үзлийн золиос болж байсан бол энэ удаад худалдааны зөрчилдөөнийг үүсгэгч нь болсон. Сүүлийн үед АНУ Хятадын цахилгаан автомашины татварыг 100 хувь хүртэл нэмэгдүүлж, “хэт ихээр үйлдвэрлэсэн” гэх худал мэдээлэл тарааж байна. Үүний зэрэгцээ АНУ ч мөн холбоотнуудтайгаа хамтран “жижиг тойрог” байгуулж, Хятадын шинэ эрчим хүчний аж үйлдвэрийн хөгжлийг хааж байна.

Татвар ногдуулах нь өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлдэггүй, худалдааны дайнд ялагч байдаггүй гэдгийг түүхэн туршлага олон удаа нотолсон. Хятадын цахилгаан автомашины үйлдвэрлэлийн давуу тал нь аж үйлдвэрийн татаасаас илүүтэйгээр бүрэн өрсөлдөөний үр дүнд хүрдэг. Европын Холбоо нийгмийн бүх давхаргын бодитой, оновчтой дуу хоолойг анхааралтай сонсож, буруу үйл ажиллагаагаа даруй засч, эдийн засаг худалдааны асуудлыг улстөржүүлэхээ зогсоож, эдийн засаг худалдааны маргааныг яриа хэлэлцээ, зөвшилцлийн замаар зөв зохицуулах ёстой. Хэрэв Европын тал зөрүүдлэх юм бол Хятад улс ДХБ-ын дүрэм, зах зээлийн зарчмыг хамгаалж, Хятадын аж ахуйн нэгжүүдийн хууль ёсны эрх ашгийг хамгаалахын тулд шаардлагатай хариу арга хэмжээ авах болно.

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Хятад Камбожийн соёлын солилцооны арга хэмжээ болов 

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Камбожийн ерөнхий сайд Хун Манеттай хэлэлцээ хийв 

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Камбожийн Ардын намын дарга, Сенатын дарга Хун Сентэй уулзав

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Камбожийн хаан Нородом Сихамонитай уулзав

CGTN мэдээ2 өдөр өмнө

Хятад Малайзын “алтан 50 жил”-ийг шинээр нээнэ

CGTN мэдээ3 өдөр өмнө

Хятадын эдийн засаг гаднын нөлөөг даван туулах бүрэн боломжтой

CGTN мэдээ4 өдөр өмнө

2025 оны НҮБ-ын Хятад хэлний өдрийн арга хэмжээ болов 

CGTN мэдээ4 өдөр өмнө

Ши Жиньпин Малайзын дээд удирдагч Ибрахим Ибн Алмархум Султан Искандартай уулзав 

Энтертайнмент4 өдөр өмнө

Бүжигчдийн багш А.Хосбаярын “Даль жигүүр” бие даасан тоглолт болно

Нийгэм4 өдөр өмнө

Улсын харцага Г.Ганхуягийг хорих хугацааг нэг сараар сунгалаа

Энтертайнмент4 өдөр өмнө

Жүжигчин И Сүн Жэ: Амьдралын минь турш намайг дэмжсэнд баярлалаа

Дэлхий4 өдөр өмнө

АНУ Хятадыг эдийн засгийн хувьд тусгаарлах бодлого барьж байна

Улс төр4 өдөр өмнө

Д.Амарбаясгалан: Эмэгтэй бизнес эрхлэгчдийг бодлогоор дэмжинэ

Нийгэм4 өдөр өмнө

П.Батчулуун эмчийн өмгөөлөгчид ДЭЭД ШҮҮХЭД хандлаа

Энтертайнмент4 өдөр өмнө

“PGL Bucharest-2025” тэмцээний фаворит багууд

Нийгэм2 жил өмнө

Э.Дуламсүрэн: Дайвар ачаатай тохиолдолд “УЛААН ГАРЦ”-аар нэвтрэх ёстой

Дэлхий1 жил өмнө

Согтуу зорчигч ажилтныг хазсан шалтгаанаар АНУ руу ниссэн ANA компанийн онгоц Токиод буцаж газарджээ

Эдийн засаг3 жил өмнө

Талын Зам -Шинэ Хөгжлийн гарц

Нийгэм2 жил өмнө

Монгол Улсын Төрийн сүлд, далбаа хэрхэн бүтсэн талаар түүх

Эдийн засаг2 жил өмнө

ГЕГ-ын статистик мэдээлэл

Нийгэм2 жил өмнө

Х.Мөнхзаяа: Би тулга тойрсон жижиг улаач байхыг хүсдэггүй

Нийгэм1 жил өмнө

Г.Болормаа: Эрх баригчид “Авлигын шүүх” гэх хэдхэн шүүгчтэй учраа олохыг хүсэж байна

Улс төр3 жил өмнө

АН-ын бүлгээс Монгол Улсад нүүрлэсэн 13 ХЯМРАЛЫГ нэрлэлээ

Нийгэм2 жил өмнө

Сун Гүй Мин: Монголын уул уурхайн салбарын хөгжилд Шинь Шинь компани хоёр том технологи нэвтрүүлсэн

Улс төр2 жил өмнө

Ханшийг тогтворжуулах чиглэлээр интервенц хийдэггүй

Улс төр3 жил өмнө

БНАЛАУ нь Монгол Улсыг АПЕК зэрэг бүс нутгийн үйл явцад нэгдэн ороход дэмжиж ажиллахаа нотлов

Ерөнхий сайд2 жил өмнө

Эрүүл мэндийн сайдаар С.Чинзориг, Барилгын сайдаар Ц.Даваасүрэн, Боомтын сайдаар Х.Булгантуяаг дэвшүүллээ

Дэлхий2 жил өмнө

Анкарад бөмбөг дэлбэрсний дараа Турк улс Ирак дахь курдүүдийн байрлалд цохилт өгөв

Нийгэм2 жил өмнө

Дорнодод байгалийн гамшигт өртөж хохирсон малчдад тусламж үзүүлжээ

Улс төр2 жил өмнө

Л.Өлзийсайхан: Жендэрийн эрх тэгш байдлыг хангах нь Үндсэн хуулийн асуудал гэж үзэх хандлага нэмэгдэж байна

Улс төр2 долоо хоног өмнө

Л.Энх-Амгалан: 500 мянга гаруй ажиллах хүчин сох дутаад байна

Энтертайнмент4 долоо хоног өмнө

Жүжигчин И Бён Хон хамтран тоглогч Юү А Иний тухай ийн ярив

Энтертайнмент1 сар өмнө

Блюз хөгжмөөс бүрдсэн “Moody Blues” тоглолт болно

Нийгэм2 сар өмнө

“Шинь Шинь” ХХК Байгаль орчны менежментийн тогтолцоо олон улсын стандарт ISO14001:2015 нэвтрүүллээ

Нийгэм3 сар өмнө

н.Амарсанаа уурхайн нөхцөл байдал өмнө нь ямар байсан талаар ярилаа

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн Кемп менежер Д.Пагмаас уурхайчдын амьдрах орчин нөхцөлийн талаар тодруулж байна…

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн Уул олборлолотын менежер Л.Бямбадоржоос тодруулж байна

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн Кемп менежер Д.Пагмаас уурхайчдын амьдрах орчин нөхцөлийн талаар тодруулж байна

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн уурхайчдын нөхцөл байдлыг дамжуулж хүргэж байна.

Эдийн засаг3 сар өмнө

Овоот толгой нүүрсний уурхайн төслийн Хятад талыг хариуцсан төслийн удирдагч Лин Шин Шүэгээс үүсээд байгаа нөхцөл байдлын талаар тодрууллаа

Дэлхий3 сар өмнө

Альцгеймерийн судалгаанд зориулж хулганад VR-ын туршилт хийв

Улс төр4 сар өмнө

Засгийн газраас 2025 оныг Улаанбаатар хотын дэд бүтцийн хөгжлийг дэмжих жил болгон зарлалаа

Ерөнхий сайд4 сар өмнө

Л.Оюун-Эрдэнэ: Иргэн бүр 350 мянган төгрөгийн ногдол ашиг хүртэх боломж бүрдсэн

Нийгэм5 сар өмнө

ЭМЯ: Папиллома вирусийн эсрэг дархлаажуулалтын талаар мэдээлэл хийж байна

Ерөнхийлөгч5 сар өмнө

Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх 2025 оны төсвийн тухай хуульд ХОРИГ тавилаа